Полянська громада
Свалявський район, Закарпатська область

Повідомлення про оприлюднення регуляторного акту «Про встановлення розміру ставок податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, на території Полянської сільської ради на 2018 рік»

6.1. Повідомлення про оприлюднення регуляторного акту


  Полянська сільська рада ОТГ інформує про оприлюднення проекту рішення «Про встановлення розміру ставок податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, на території Полянської сільської ради на 2018 рік» та аналізу його регуляторного впливу.


  Пропозиції та зауваження від громадян, суб’єктів підприємницької діяльності  до проекту рішення з відповідним аналізом регуляторного впливу ради надавати в письмовому та електронному вигляді протягом 30 днів з дати його оприлюднення до виконавчого комітету Полянської  сільської ради.


  З повним текстом проекту рішення «Про встановлення розміру ставок податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, на території Полянської сільської ради на 2018 рік» можна ознайомитися у приміщенні Полянської сільської ради ОТГ, за адресою:с. Поляна, вул. Духновича, 63

6.2. Аналіз регуляторного впливу

 Аналіз регуляторного впливу

 

                Відповідно до актів Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України № 308 від 11.03.2004р.

               

Назва регуляторного акта: рішення ___ сесії Полянської сільської ради                    7-го скликання від __________2017 року № ____ «Про встановлення розміру ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Полянської сільської ради на 2018 рік»

 

Регуляторний орган: Полянська сільська рада

 

Розробники документа: виконавчий комітет Полянської сільської ради

 

 

  1. Визначення проблеми

 

                Протягом січня – травня 2017 року до сільського бюджету поступило всього сплати юридичними особами податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,  631,2 тис.грн.

                Відповідно до п.10.3 ст. 10 Податкового кодексу України, сільської ради в межах повноважень, визначених цим Кодексом, вирішують питання відповідно до вимог цього Кодексу щодо встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки). Згідно до п.12.3 ст.12 Податкового кодексу України сільські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів. Згідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції сесії ради.

        Враховуючи положення Податкового кодексу України та Закону України

“Про місцеве самоврядування в Україні”, виникає необхідність встановити на території Полянської сільської ради  податок на майно, відмінне від земельної ділянки на 2018 рік.

                Проблемою є те, що в разі не встановлення сільською радою місцевих податків, будуть застосовуватися мінімальні ставки податку, визначені в Податковому кодексі України, при цьому не будуть враховані інтереси громади по встановленню таких ставок. З метою безумовного використання вимог Податкового кодексу України та недопущення суперечливих ситуацій, а також з метою вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння місцевих податків і зборів в межах територіальної громади Полянської сільської ради, і пропонується прийняття рішення сільської ради “ Про встановлення розміру ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Полянської сільської на 2018 рік”.

  1. Цілі державного регулювання

 

                       Впровадження регуляторного акта дозволить забезпечити реалізацію державної політики в податковій сфері, зокрема вимог Податкового кодексу України, спрямовану на поповнення дохідної частини сільського бюджету для забезпечення реалізації програм соціально-економічного розвитку міста.

                Проект рішення є нормативно - правовим актом, який спрямовано на визначення місцевого податку, що встановлюється на території міста, і обов'язкових елементів податку.

 

3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей

 

                Перша альтернатива — залишити ситуацію без змін та відмовитись від регулювання.

                Ця альтернатива не може бути прийнятою для органів місцевого самоврядування, оскільки в разі не встановлення податку органом місцевого самоврядування, такий податок застосовується згідно ставок зафіксованих в Податковому кодексі України, без врахування інтересів мешканців територіальної громади. Крім того в разі не затвердження ставок податку органом місцевого самоврядування , застосовуються мінімальні ставки податку встановлені згідно Податкового кодексу України, а це в чергу призведе до втрат сільського бюджету, що негативно відобразиться на вирішенні соціально-економічних питань міста.

                Друга альтернатива — прийняття рішення про встановлення податку.

                Перевагою даної альтернативи є виконання вимог чинного законодавства у сфері оподаткування, а також врахування інтересів мешканців територіальної громади Полянської сільської ради. Крім того прийняття даного акта дасть змогу запобігти втратам сільського бюджету, та сприятиме його стабільному наповненню.

                Обраний спосіб:

                - відповідає вимогам чинного законодавства;

                - забезпечує досягнення цілей державного регулювання;

                - забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики.

 

4. Механізм розв’язання проблеми

 

                Вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння податку на майно, відмінне від земельної ділянки на 2018 рік на території Полянської сільської ради  пропонується шляхом прийняття відповідного рішення  Полянської сільської ради. Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов'язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.

 

5. Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

 

                Враховуючи що виконання зазначеного рішення є загальнообов”язковим для всіх учасників правовідносин у системі оподаткування, досягнення цілей, передбачених п. 2 цього Аналізу, вбачається цілком реальним.

                Рішення буде запроваджено на належному рівні і підлягатиме обов'язковому виконанню органами місцевого самоврядування, державної податкової служби та платниками місцевих податків і зборів.

                На дію даного акта можливий вплив зовнішніх чинників, таких як прийняття змін та доповнень до чинного законодавства в цій сфері. У подальшому внесення змін до рішення, яке регламентує механізм справляння місцевого податку, можливе у разі зміни діючого законодавства України або виникнення необхідності у нормативному врегулюванні певних- правовідносин.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта із застосуванням методу аналізу вигод та витрат

 

                Запропонований акт стосується інтересів держави, суб'єктів господарювання, населення.

 

Аналіз вигод і витрат

 

Сфера регулювання

Вигоди

Витрати

Держава

Забезпечення відповідних надходжень до сільського  бюджету від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

 

Створення фінансових можливостей для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади

Витрати на проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування

Суб'єкти господарювання

Прозорий механізм справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Витрати на сплату податку

Населення

Вирішення частини проблем сіл Полянської сільської ради за рахунок зростання дохідної частини сільської бюджету

Витрати на сплату податку

 

7. Строк дії акта

 

                Згідно вимог чинного законодавства строк дії запропонованого регуляторного акта обмежений. Строк дії регуляторного акта з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року із можливістю внесення до нього та його відміни у разі зміни чинного законодавства чи в інших необхідних випадках.

 

8. Показники результативності регуляторного акта

 

                Відстеження ефективності дії зазначеного регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:

        - кількість платників податку;

     - сума надходжень до сільського бюджету від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

       

9. Заходи з відстеження результативності акта

 

        Базове відстеження результативності дії регуляторного акта буде проведено до дня набрання чинності регуляторного акта.

       

                Періодичне відстеження не буде проводитись  на підставі част.7 ст.10

Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері

господарської діяльності”.

        Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься виконавчим комітетом  Полянської сільської ради

        Відстеження розміру надходжень до сільського бюджету та кількості суб'єктів підприємницької діяльності — платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, буде здійснюватись шляхом аналізу інформації, наданої Свалявським відділенням Мукачівської ОДПІ у Закарпатській області.

 

 

Секретар сільської ради                                                                                                                       Н.І.Петрус